טיפול טבעי לצלקת ניתוח קיסרי

 

לאחר ניתוח קיסרי, הריפוי של הצלקת שלך הוא לרוב הדבר האחרון שעולה על דעתך. 

את כולך מתמקדת בהכרות עם התינוק/ת שלך, בביסוס הקשר, בהאכלה ובמציאת רגעי שינה ומנוחה.

ויש את הרגעים שאת מתפנה לגוף שלך, זה שהחזיק והזין את האוצר שלך. לכל אחת יש סיפור לידה שונה ומיוחד. מי שעברה ניתוח קיסרי, בנוסף לסיפור ולחוויות הלידה יש צלקת נראית לעין, לעיתים עולות תחושת במגע איתה, יש נשים שיבחרו להימנע ממגע או מבט בצלקת. יש כאלה שירגישו עקצוצים, כאב, גרד ואפילו חוסר תחושה באזור. חלקם נורמאלים ל-7 שבועות הראשונים בהם הגוף צריך מנוחה על מנת להבריא מהניתוח. 

רקמת צלקת שהיא בעצם החיבור מחדש של שכבות העור, לעיתים היא ההידבקויות בין שכבות העור ורקמות החיבור (פאשיה) גורמות להפרעה בזרימת הדם בצלקת ובאזורים הסמוכים לה

בראי הרפואה הסינית הצלקת גורמת להאטה בזרימה של צ׳י ודם באזור ואין זרימה חלקה גם בערוצים אותם היא חותכת לאורך הגוף, וזה בהחלט יכול להוביל לכאבים ושינויים בכל איזור האגן. 

ולכן חשוב לדאוג לצלקת ולטפל בה אחרי לידה. באופן עקבי ורציף.

 

טיפול בדיקור ומוקסה בתקופה שלאחר הלידה של צלקות קיסרי הוא כל כך חשוב. הם פועלים לגירוי קולטנים בעור וברקמות, מפחיתים דלקת, מעודדים ייצור מחדש של קולגן, חימום האזור ע"י מוקסה והטיפול במחטים סביב הצלקת משפר את תנועת הצ'י והדם שגורם לשיפור עובי הצלקת, שיטוח גבשושיות, והענקת אלסטיות ברמות עומק שונות.

אני מטפלת בנשים שנים רבות, כל מי שעברה ניתוח קיסרי, תמיד אתייחס לצלקת גם אם הניתוח היה לפני 20 שנה. אני מוצאת את הקשר בין הצטלקות הרקמה לבעיות שונות שנשים סובלות מהן.

כמו למשל הייתה אצלי מטופלת בת 55 עם תלונה עיקרית של כאבי גב תחתון, עבודה על הצלקת (מלפני 15 שנה) בדיקור ובמוסקה, הביאה לזרימת דם לאזור האגן ושיפרה את בכאבים באופן משמעותי. 

עוד דוגמא, מטופלת עם בעיות במערכת העיכול, בעיקר עצירות, יש לה צלקת קיסרי אורכית מלפני 30 שנה. עבודה סיסטמטית יחד עם שילוב עבודה על הצלקת בדיקור ובמוסקה וגם פעולות לעבודה ביתית עם הצלקת הביא לשיפור משמעותי וליציאות ברמה יומיומית. 

הטיפול בצלקת הוא חשוב ומשמעותי לא רחוק מידי מהלידה כאשר הרקמה עדיין מתגבשת ומצטלקת חשוב לעזור לה להתחבר טוב.

את אחרי לידת קיסרי ורוצה לטפל בצלקת שלך? מוזמנת ליצור איתי קשר להתייעצות והתאמת טיפול אישי. 

אודות המחבר

השארת תגובה